Virtain kaupunginhallitus on päättänyt, että kotikaupunkimme tavoitteena on kymmenen vuoden kuluttua olla Pohjois-Pirkanmaan pääkaupunki. Keinojakin siihen on listattu uudessa elinvoimaohjelmassa.
Onnistuva arki, yrittäjyys ja kaupunkibrändi on nostettu elinvoimaohjelman kärkiteemoiksi. Kaupunki tekee parhaansa niillä resursseilla, jotka sillä on käytettävissään. Me kuntalaiset voimme tehdä oman osuutemme. Voimme pitää huolta asuinympäristöstämme, käyttää palveluita ja pitää Virtain lippua korkealla.
Vastapainoksi saamme nauttia toimivista palveluista ja etenkin liikuntamahdollisuuksista, joita näin pieneksi kaupungiksi on harvinaisen paljon.
Kesävieraat arvostavat näkemäänsä ja kokemaansa, urheilupuistoa, Torisevaa, Perinnekylää ja saamaansa palvelua. Ehkä sisältäpäin katsottuna kaikki arkipäiväistyy, eivätkä Torisevan jylhät kalliotkaan enää sykähdytä.
Avataan silmät ja ollaan ylpeitä virtolaisuudesta. Kyllä meissä on aineksia pääkaupunkilaisiksi, jo ennen vuotta 2035.
Tuija Veija
